Звіт очільника STEM – Lab « LEGO – математика» Березняк Інни Сергіївни

 

Як все починалося.


В останні роки в Україні спостерігається бурхливий розвиток комп’ютерних технологій, ІТ-сфери, нанотехнологій, робототехніки. Цей процес є необхідною умовою для реформування та розвитку освіти у відповідь на суспільні вимоги. Тобто технологізація багатьох сфер громадської діяльності вимагає від держави створити сприятливі умови для підготовки кваліфікованих працівників. Через кілька років найпопулярнішими професіями будуть інженер, програміст, аналітик, технік з робототехніки, ІТ, біо- та нанотехнології. Ці напрями навчання охоплюють STEM-освіту, яку ми і почали впроваджувати в «Матвіївській загальноосвітній санаторній школі – інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР  у 2017/2018 н.р. Наука, технології, інженерія та математика, STEM – термін, що використовується для об’єднання цих навчальних дисциплін. Інтеграція, дослідження та розробки є основними принципами STEM.

Цікавим інструментом для STEM і Нової української школи стало використання конструктора Lego. 

Трошки історії

Компанія була заснована в 1932 році, засновником компанії був датчанин Оле Кірк Крістіансен. Спочатку компанія випускала драбини, прасувальні дошки і дерев'яні іграшки. Слово «LEGO», пізніше стало назвою компанії, з'явилося в 1934 році, від виразу «leg godt» - «захоплююча гра». Перша назва виробу було «Автоматично з'єднующі цеглинки» (Automatic Binding Bricks).

Починаючи з моменту своєї появи в 1949 році, елементи LEGO, у всіх своїх варіантах залишаються сумісні один з одним. Так, наприклад, елементи створені в 1963 році, як і раніше стикуються з елементами, випущеними в 2010, незважаючи на радикальні зміни в дизайні і формі елементів за ці роки. Набори LEGO для маленьких дітей сумісні з наборами для підлітків.

Від себе хочу зазначити що іграшки, які сьогодні асоціюються з ім'ям LEGO, з'явилися в 1954-1958 роках і в кінці 50-х стали одним з найпопулярніших дитячих розваг в Європі. У 1969 році був випущений перший набір з серії LEGO DUPLO, в 1977 році побачила світ серія LEGO TECHNIC, а LEGO для новонароджених - LEGO PRIMO випускається з 1995 року.


І пішло , і закрутилося !

Перша складова лабораторії.

Все почалося з кількох коробок конструктора Lego Classik та Lego Duplo.

Розпочалися заняття з «Lеgo-математики»  у всіх класах початкової ланки.

Лего-проєктування розвиває дрібну моторику рук, увагу, пам’ять, критичне мислення, комунікативні навички, підвищує мотивацію до навчання, формує просторові ідеї в дітей, уміння працювати в команді (групі), у парах. STEM – це універсальний підхід, орієнтований на практику, що дозволяє впоратися з викликами будь-якої складності. Водночас діти практично реалізують свої знання.



Перші кроки до спільноти the LEGO Foundation.

2017/2018

На виконання п. 10 планування роботи Державної установи «Інститут модернізації змісту освіти» на 2018 рік, затверджений наказом Державної установи « Інститут модернізації змісту освіти» від 27.12.2017р. № 77 та з метою ознайомлення педагогічної громадськості та учнівської молоді з інноваційними освітніми STEM – технологіями: програмування, конструювання, робототехнікою,інженерією у рамках меморандуму про співпрацю Інститут модернізації змісту освіти спільно з ГО «Міжнародна організація «Інноваційні освітні технології» проводив другий Всеукраїнський фестиваль «ROBOfirst – більше ніж роботи».

У рамках фестивалю,який пройшов 14-15 квітня у Київі, було проведено два конкурси з робототехніки – Всеукраїнський фестиваль FIRST LEGO League (для дітей 9-16 років ) та   Всеукраїнський фестиваль FIRST LEGO League Junior ( для дітей  6-10 років). Більше 1000 дітей з усієї України за допомогою робототехніки вирішували проблеми води на Землі в рамках міжнародного проекту « Вода і людина». Учасники, відвідувачі заходу мали нагоду дізнатися про інноваційні STEM- програми, брали участь у LEGO-майстер-класах з робототехніки, архітектури, мейкерства та відвідали осередок Minecraft.

Учні нашої школи також прийняли участь у фестивалі, весело  провели час, отримали  задоволення від занять із науки та техніки;  познайомилися з учасниками фестива
лю – талановитими, творчими, ерудованими дітьми зі всієї України, які демонстрували свої вміння у сфері робото будування, інженерії і архітектури.

На кінець нашої подорожі, провели екскурсію по Києву. Трохи втомлені, але щасливі повернулися додому !








І ми почали розширювати свої володіння!

Встановили сучасний осередок для занять з робототехніки та Lego – математики. Це окремий кабінет, оснащений усім необхідним для роботи та навчання:

-Сучасні меблі;

-Фліпчарт;


-95 кг конструктора
Lego Classik;

-Lego Duplo ( 4 набори )  

-Базові пластини;

-Лего бокси;

           -Набори  LEGO Education WeDo 2.0 ;

-Сучасні планшети (5шт.);

          -Робот-конструктор Abilix Krypton (5 шт.).

Уроки «Lеgoматематики» стали улюбленими у малечі. 


Друга складова лабораторії.

А для дітей 5 – 6 класів розпочалися заняття з факультативу «Робототехніка», де учні почали працювати з конструктором LEGO Education WeDo 2.0 та з Робот-конструктором Abilix Krypton.


 

За допомогою міжпредметної проєктної діяльності, що включає проектування, конструювання та програмування робототехнічних моделей, учні починають розуміти, як співвідноситься реальне життя і абстрактні наукові теорії і факти. Завдяки використанню орієнтованих на ключові предмети природничо-наукового циклу середньої школи навчальних матеріалів, We Do 2.0 допомагає учням навчитися ставити правильні питання і робити правильні висновки про навколишній світ. Учні вчаться визначати проблеми, працювати спільно, знаходячи унікальні рішення і кожен урок здійснюючи нові відкриття.

Конструктор LEGO Education WeDo дає учням можливість зібрати робота і запрограмувати прості моделі LEGO через додатки в комп'ютері.

Основні цілі навчання:

Ø Дослідження, моделювання та конструювання рішень.

Ø Залучення учнів в вивчення предметів природничо-наукового циклу за   допомогою практико-орієнтованого підходу.

Ø Розвиток базових навичок програмування і алгоритмічного мислення.

Ø Розвиток навичок спільної роботи, комунікативних та презентаційних компетенцій, вміння аргументовано представити свою точку зору.

Ø Розвиток критичного мислення, навичок пошуку рішень поставлених завдань.

Ø Використання наукового підходу при вивченні фізичних явищ і законів.





Третя складова лабораторії

Ментальна арифметика


Що таке ментальна арифметика?
Це програма розвитку розумових здібностей і творчих задатків завдяки арифметичним обчисленням на рахівницях та ментально, тобто в уяві. Методика ментальної арифметики призначена для школярів від п’яти до шістнадцяти років. Вона заснована дві тисячі років тому і зараз працює в 52 країнах світу. Це японська методика розвитку інтелектуальних здібностей дитини за допомогою обчислень на спеціальних рахівницях "соробан", інша назва "абакус".



Які методи використовуються, окрім рахівниць:

-Малювання двома руками ;




             
 - Головоломки: гра з паличками, лабіринти, таблиці Шульте.

                              Другий крок до спільноти the LEGO Foundation.

2018/2019

Це було фантастично, це було захоплююче, це було просто космос!!!!!!

Вже другий рік поспіль вихованці  КЗ " Матвіївської ЗОСШ-інтернат І-ІІІ ступенів" ЗОР ( Борщов Денис, Ісенко Аліна, Ковальова Дар'я  та я, Березняк Інна, вчитель математики та інформатики) відвідують фестиваль ROBOfirst, який проходить в місті Київ в "Українському домі". 

Теми цього сезону були : "Вперед на орбіту" та " Місія місяць".

 Кожна команда, яка брала участь, виконала свою задачу на відмінн - світ може нами пишатися, космос буде обов'язково підкорено!

Неймовірна атмосфера, максимум задоволення та емоцій, безліч нових знань та відкриттів - все це привезли діти до дому, до нашої  школи! Та одразу почали готуватися до наступного сезону! 




2019/2020

За висновками фестивалю учасниками STEM – лабораторії  було прийнято рішення  створити команду «LEGOфокси»

У рамках  архітектурного фестивалю гри, натхнення та навчання PlаyFest -2020 ми взяли участь у проєкті «Успіх», працюючи над темою : "Успіх по життю ".

Життя складне, постійно випробовує та вчить. Щоб досягти успіху в сучасному світі, треба постійно рухатись вперед. Багато молоді невпевнена в собі під час перших самостійних кроків у дорослому житті. І тільки ті, хто готувався з дитинства до самостійного прийняття рішень, відповідальності, наполегливості, терпіння, пошуку компромісів, витримує всі негаразди та випробування, розвивається та йде вперед.

Діти пройшли весь шлях проекту з гарним настроєм, з завзятістю, та з щирою вірою у перемогу!




І здобули перемогу!!!!! у номінації « Дослідники успіху» !!!!!!!!!!

Цей рік запамятався  новими зустрічами та знайомствами :

Команда "Legoфокси" зустрілася з Любов'ю Олександрівною Черепахою - першим заслуженим майстром спорту України з гирьового виду спорту серед жінок в нашій країні, володаркою світових рекордів.



 Знайомство з викладачами STEM- школи INVENTOR : Гнєздовський Олексій, Яровий Ярослав, Оксана Лісняк.

В умовах карантину учасники  STEM-лабораторії  також працювали.



Новий навчальний рік 2020/2021 був розпочатий підготовкою до нового проєкту "Книга , що оживає" у рамках фестивалю Play Fest 2021.


Знов запрацювали роботи LEGO Education WeDo та Abilix Krypton.



 ВИСНОВОК                                                                                                         

Працюючи з конструктором ЛЕГО, можна будувати моделі і при цьому навчатися,  отримуючи задоволення від гри. Коли придумуєш моделі сам, відчуваєш себе професійним інженером, механіком, будівельником або великим конструктором. І це здорово! Це дає повну свободу дій. Робота є жвавою і цікавою і відкриває абсолютно нові перспективи, де немає меж фантазії. Розвиток прикладних здібностей – найбільш важливий аспект дійсно ефективного навчання, адже за допомогою практичних занять педагог демонструє дітям застосування науково-технічних знань в реальному житті. В освітніх рішеннях LEGO  закладені воістину безмежні можливості, які допомагають навчати дітей, прищеплюють інтерес до навчання, розвивають творче і алгоритмічне мислення, формують навички, необхідні дитині в подальшому житті. Неймовірно, але навіть звичні кубики LEGO для дитячої гри таять величезний простір для творчості!

ЛЕГО допомагає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи.

Конструювання сприяє розвитку мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співробітничати з партнером, і найголовніше – почуття впевненості в собі. Якщо з дитинства прагнути до пізнання – це перейде в уміння вчитися конструювання направлено і сприймати нове з великим інтересом.

Таким чином, робота з освітніми конструкторами ЛЕГО, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.

 

 

До зустрічі!


 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

IT професії