Звіт очільника STEM – Lab « LEGO – математика» Березняк Інни Сергіївни
Як все починалося.
В останні роки в Україні спостерігається
бурхливий розвиток комп’ютерних технологій, ІТ-сфери, нанотехнологій,
робототехніки. Цей процес є необхідною умовою для реформування та розвитку
освіти у відповідь на суспільні вимоги. Тобто технологізація багатьох сфер
громадської діяльності вимагає від держави створити сприятливі умови для
підготовки кваліфікованих працівників. Через кілька років найпопулярнішими
професіями будуть інженер, програміст, аналітик, технік з робототехніки, ІТ,
біо- та нанотехнології. Ці напрями навчання охоплюють STEM-освіту, яку ми і почали впроваджувати в «Матвіївській загальноосвітній санаторній школі – інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР у 2017/2018 н.р. Наука, технології, інженерія та математика,
STEM – термін, що використовується для об’єднання цих навчальних дисциплін.
Інтеграція, дослідження та розробки є основними принципами STEM.
Цікавим інструментом для STEM і Нової української школи стало використання конструктора Lego.
Трошки історії
Компанія була заснована в 1932 році, засновником
компанії був датчанин Оле Кірк Крістіансен. Спочатку компанія випускала
драбини, прасувальні дошки і дерев'яні іграшки. Слово «LEGO», пізніше стало
назвою компанії, з'явилося в 1934 році, від виразу «leg godt» - «захоплююча
гра». Перша назва виробу було «Автоматично з'єднующі цеглинки» (Automatic
Binding Bricks).
Починаючи з моменту своєї появи в 1949 році,
елементи LEGO, у всіх своїх варіантах залишаються сумісні один з одним. Так,
наприклад, елементи створені в 1963 році, як і раніше стикуються з елементами,
випущеними в 2010, незважаючи на радикальні зміни в дизайні і формі елементів
за ці роки. Набори LEGO для маленьких дітей сумісні з наборами для підлітків.
Від себе хочу зазначити що іграшки, які сьогодні асоціюються з ім'ям LEGO, з'явилися в 1954-1958 роках і в кінці 50-х стали одним з найпопулярніших дитячих розваг в Європі. У 1969 році був випущений перший набір з серії LEGO DUPLO, в 1977 році побачила світ серія LEGO TECHNIC, а LEGO для новонароджених - LEGO PRIMO випускається з 1995 року.
І пішло , і закрутилося !
Перша складова лабораторії.
Все почалося з кількох коробок конструктора Lego Classik та Lego Duplo.
Розпочалися заняття з «Lеgo-математики» у всіх
класах початкової ланки.
Лего-проєктування розвиває дрібну моторику рук, увагу, пам’ять, критичне
мислення, комунікативні навички, підвищує мотивацію до навчання, формує
просторові ідеї в дітей, уміння працювати в команді (групі), у парах. STEM – це універсальний підхід, орієнтований на
практику, що дозволяє впоратися з викликами будь-якої складності. Водночас діти
практично реалізують свої знання.
Перші кроки до спільноти the LEGO Foundation.
2017/2018
На виконання п. 10 планування роботи Державної установи
«Інститут модернізації змісту освіти» на 2018 рік, затверджений наказом
Державної установи « Інститут модернізації змісту освіти» від 27.12.2017р. № 77
та з метою ознайомлення педагогічної громадськості та учнівської молоді з
інноваційними освітніми STEM – технологіями: програмування, конструювання,
робототехнікою,інженерією у рамках меморандуму про співпрацю Інститут
модернізації змісту освіти спільно з ГО «Міжнародна організація «Інноваційні
освітні технології» проводив другий Всеукраїнський фестиваль «ROBOfirst –
більше ніж роботи».
У рамках фестивалю,який пройшов 14-15 квітня у Київі,
було проведено два конкурси з робототехніки – Всеукраїнський фестиваль FIRST LEGO League
(для дітей 9-16 років ) та
Всеукраїнський фестиваль FIRST LEGO League Junior ( для дітей 6-10
років). Більше 1000 дітей з усієї України за допомогою робототехніки вирішували
проблеми води на Землі в рамках міжнародного проекту « Вода і людина».
Учасники, відвідувачі заходу мали нагоду дізнатися про інноваційні STEM-
програми, брали участь у LEGO-майстер-класах з робототехніки, архітектури, мейкерства
та відвідали осередок Minecraft.
Учні нашої школи також прийняли участь у фестивалі,
весело провели час, отримали задоволення від занять із науки та
техніки; познайомилися з учасниками
фестива
лю – талановитими, творчими, ерудованими дітьми зі всієї України, які
демонстрували свої вміння у сфері робото будування, інженерії і архітектури.
На кінець нашої подорожі, провели екскурсію по Києву. Трохи втомлені, але щасливі повернулися додому !
І ми почали розширювати свої
володіння!
Встановили сучасний осередок для занять з робототехніки та Lego –
математики. Це окремий кабінет, оснащений усім необхідним для роботи та
навчання:
-Сучасні меблі;
-Фліпчарт;
-95 кг конструктора Lego Classik;
-Lego Duplo (
4 набори )
-Базові пластини;
-Лего бокси;
-Набори LEGO Education WeDo 2.0 ;
-Сучасні планшети (5шт.);
-Робот-конструктор
Abilix Krypton (5 шт.).
Друга складова лабораторії.
А для дітей 5 – 6 класів розпочалися заняття з факультативу «Робототехніка»,
де учні почали працювати з конструктором LEGO Education WeDo 2.0 та з Робот-конструктором Abilix Krypton.
За допомогою
міжпредметної проєктної діяльності, що включає проектування, конструювання та
програмування робототехнічних моделей, учні починають розуміти, як
співвідноситься реальне життя і абстрактні наукові теорії і факти. Завдяки
використанню орієнтованих на ключові предмети природничо-наукового циклу
середньої школи навчальних матеріалів, We Do 2.0 допомагає учням навчитися
ставити правильні питання і робити правильні висновки про навколишній світ.
Учні вчаться визначати проблеми, працювати спільно, знаходячи унікальні рішення
і кожен урок здійснюючи нові відкриття.
Основні цілі навчання:
Ø Дослідження,
моделювання та конструювання рішень.
Ø Залучення
учнів в вивчення предметів природничо-наукового циклу за допомогою практико-орієнтованого підходу.
Ø Розвиток
базових навичок програмування і алгоритмічного мислення.
Ø Розвиток
навичок спільної роботи, комунікативних та презентаційних компетенцій, вміння
аргументовано представити свою точку зору.
Ø Розвиток
критичного мислення, навичок пошуку рішень поставлених завдань.
Ø Використання
наукового підходу при вивченні фізичних явищ і законів.
Ментальна арифметика
Що таке ментальна арифметика?
Це програма розвитку розумових здібностей і творчих задатків завдяки
арифметичним обчисленням на рахівницях та ментально, тобто в уяві. Методика
ментальної арифметики призначена для школярів від п’яти до шістнадцяти років.
Вона заснована дві тисячі років тому і зараз працює в 52 країнах світу. Це
японська методика розвитку інтелектуальних здібностей дитини за допомогою
обчислень на спеціальних рахівницях "соробан", інша назва
"абакус".
Які методи використовуються, окрім рахівниць:
-Малювання двома
руками ;
Другий крок до спільноти the LEGO Foundation.
2018/2019
Це було фантастично, це
було захоплююче, це було просто космос!!!!!!
Вже другий рік поспіль вихованці
КЗ " Матвіївської ЗОСШ-інтернат І-ІІІ ступенів" ЗОР ( Борщов Денис,
Ісенко Аліна, Ковальова Дар'я та я, Березняк Інна, вчитель математики та
інформатики) відвідують фестиваль ROBOfirst, який проходить в місті Київ в
"Українському домі".
Теми цього сезону були :
"Вперед на орбіту" та " Місія місяць".
Кожна команда, яка брала участь, виконала свою
задачу на відмінн - світ може нами пишатися, космос буде обов'язково підкорено!
Неймовірна атмосфера,
максимум задоволення та емоцій, безліч нових знань та відкриттів - все це
привезли діти до дому, до нашої школи! Та одразу почали готуватися до
наступного сезону!
2019/2020
За висновками
фестивалю учасниками STEM
– лабораторії було
прийнято рішення створити команду «LEGOфокси»
У рамках архітектурного фестивалю гри, натхнення та
навчання PlаyFest -2020 ми взяли участь у проєкті «Успіх», працюючи над
темою : "Успіх по життю ".
Життя складне,
постійно випробовує та вчить. Щоб
досягти успіху в сучасному світі, треба постійно рухатись вперед. Багато молоді невпевнена в собі під час перших
самостійних кроків у дорослому житті. І тільки ті, хто готувався з дитинства до
самостійного прийняття рішень, відповідальності, наполегливості, терпіння,
пошуку компромісів, витримує всі негаразди та випробування, розвивається та йде
вперед.
Діти пройшли
весь шлях проекту з гарним настроєм, з завзятістю, та з щирою вірою у перемогу!
І здобули перемогу!!!!! у номінації « Дослідники успіху»
!!!!!!!!!!
Цей рік запам’ятався новими зустрічами та знайомствами :
Команда "Legoфокси" зустрілася з Любов'ю Олександрівною Черепахою
- першим заслуженим майстром спорту України з гирьового виду спорту серед жінок
в нашій країні, володаркою світових рекордів.
В умовах карантину
учасники STEM-лабораторії також
працювали.
Новий навчальний
рік 2020/2021 був розпочатий підготовкою до нового проєкту
"Книга , що оживає" у
рамках
фестивалю Play Fest 2021.
Знов запрацювали роботи LEGO Education WeDo та Abilix Krypton.
Працюючи з конструктором ЛЕГО, можна
будувати моделі і при цьому навчатися, отримуючи задоволення від гри.
Коли придумуєш моделі сам, відчуваєш себе професійним інженером, механіком,
будівельником або великим конструктором. І це здорово! Це дає повну свободу
дій. Робота є жвавою і цікавою і відкриває абсолютно нові перспективи, де немає
меж фантазії. Розвиток прикладних здібностей – найбільш важливий аспект дійсно
ефективного навчання, адже за допомогою практичних занять педагог демонструє
дітям застосування науково-технічних знань в реальному житті. В освітніх
рішеннях LEGO закладені воістину
безмежні можливості, які допомагають навчати дітей, прищеплюють інтерес до навчання,
розвивають творче і алгоритмічне мислення, формують навички, необхідні дитині в
подальшому житті. Неймовірно, але навіть звичні кубики LEGO для дитячої
гри таять величезний простір для творчості!
ЛЕГО допомагає дітям втілювати в життя
свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий
результат своєї роботи.
Конструювання сприяє розвитку
мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє
формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співробітничати
з партнером, і найголовніше – почуття впевненості в собі. Якщо з дитинства
прагнути до пізнання – це перейде в уміння вчитися конструювання направлено і
сприймати нове з великим інтересом.
Таким чином, робота з освітніми конструкторами
ЛЕГО, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і
розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої
особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.
До зустрічі!
Коментарі
Дописати коментар